جهت مشاوره

اجرای مالیات‌ های تنظیمی با استقرار کامل سامانه مؤدیان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اجرای مالیات‌ های تنظیمی با استقرار کامل سامانه مؤدیان

اجرای مالیات‌ های تنظیمی با استقرار کامل سامانه مؤدیان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخش زیادی از مالیات‌هایی که در کشور اخذ می‌شود در راستای تنظیم گری اقتصاد است، گفت: مالیات‌های تنظیمی و عادلانه کردن اخذ مالیات از فراریان مالیاتی با اجرای کامل سامانه مؤدیان فراهم خواهد شد.

 

غلامرضا مرحبا نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امور جاری کشور را باید به کمک مالیات اداره کنیم؛ اما مالیات‌ستانی علم و هنری است که باید به آن دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: در امر مالیات ستانی به طور نسبی موفق بودیم و فکر می‌کنم که تا جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم؛ مردم باید با اطمینان خاطر مالیات دهند و این کار را خواهند کرد به شرط اینکه مطمئن باشند مالیاتی که پرداخت می‌کنند صرف رفاه و توسعه جامعه و بهبود معیشت و معاش آنها خواهد شد.

 

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر بابت مصارف مالیاتی به مردم آگاهی بدهیم آنها هم با اطمینان خاطر مالیات را پرداخت خواهند کرد؛ البته پرداخت مالیات همیشه در راستای درآمدزایی نیست؛ بلکه بخش زیادی از مالیات‌هایی که در کشور اخذ می‌شود، در راستای تنظیم گری است یعنی هدف این است که ناراستی‌ها را با استفاده از مالیات اصلاح کنیم؛ همانند کاری که در خصوص خانه‌های خالی انجام شد.

 

وی در خصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، تصریح کرد: ما باید نظام خرده‌فروشی و بازار را تحت نظارت کامل در بیاوریم. اجرای مالیات‌های تنظیمی و عادلانه کردن اخذ مالیات از فراریان مالیاتی با اجرای کامل سامانه مؤدیان فراهم خواهد شد و بدین شکل، این نوع از نظام مالیاتی مبتنی بر داده‌های شفاف و منسجم ذیل سامانه مؤدیان به ما کمک خواهد کرد که جلوی اجحاف به مردم گرفته شود و فرار مالیاتی نیز کاهش یابد.

 

مرحبا با بیان اینکه تخطی از قانون «پایانه‌های فروشگاهی» ترک فعل محسوب می‌شود، ادامه داد: باید این اطمینان را به مردم بدهیم که این نظارت به نفع همه است و کمک می‌کند هم مصرف کننده و هم تولیدکننده و توزیع‌کننده در یک سازوکار شفاف و تحت نظارت به کار خودشان ادامه دهند. بنابراین ما معتقد هستیم که الزامات اجرای این قانون را فراهم کنیم و فرهنگ‌سازی و آموزش لازم انجام بگیرد تا قانونی که تصویب و به تائید شورای نگهبان رسیده اجرا شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به مبارزه با قاچاق کالا و احتکار بسیار کمک خواهد کرد، گفت: مطمئناً مؤدیان وارد سامانه شده و پایانه‌های فروشگاهی فراگیر خواهند شد؛ معمولاً هر قانونی که با این گستردگی راه‌اندازی می‌شود با مقاومت‌هایی روبه رو خواهد شد حتی خود مجریان قانون ممکن است تسلط کامل را نداشته و یا دستگاه‌های مجری امکانات لازم را در اختیار نداشته باشند، اما به مرور این تسلط و اشراف ایجاد خواهد شد و قانون توسعه پیدا خواهد کرد. ضمانت اجرای قانون هم، خود قانون است و قانون‌گذار مجازات‌های لازم را برای کسانی که تخطی از قانون داشته باشند دیده است.

 

اجرای مالیات‌ های تنظیمی با استقرار کامل سامانه مؤدیان

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های در دسترس

سبد خرید

دانلود سرویس CSR سامانه مؤدیان

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نام و نام خانوادگی*

0:00
0:00